Cursos àmbit ORGANITZACIÓ

Per posar ordre al món extern, ofereixo aquestes activitats adaptables per impartir a mida del client:

  • Gestió i administració del temps
  • Ordre a l’ordinador
  • Organització i mètode de treball
  • Gestió de les interrupcions
  • Les bases de l’organització personal
  • Treballar pensant en l’organització: adquirir bones pràctiques
  • Pautes per prioritzar
  • El model 3×5 de gestió del temps aplicat al calendar/outlook

A continuació hi ha els continguts de cada activitat.

Per veure-ho millor, pots decarregar-te aquest mateix document a Organitzacio. Els continguts són orientatius. Com que treballo a mida, podem combinar el que faci falta.

Gestió del temps, Cerdanyola, 2019. Darrera sessió abans de l’aturada estiuenca. Sempre és una sessió especial aquesta, quan l’acabo, queden 4 gestions per tancar l’activitat i comencen les vacances!

Fotografies vinculades a les sessions que imparteixo:

Gestió del temps, Cerdanyola, 2019. Darrera sessió abans de l’aturada estiuenca. Sempre és una sessió especial aquesta, quan l’acabo, queden 4 gestions per tancar l’activitat i comencen les vacances!


Gestió i administració del temps, Barcelona, 2019. Miro de donar l’esquena als assistents als cursos tan poc com puc, però hi ha moments en els que és inevitable. Aquí anàvem entrant en el tema de la priorització, un tema una mica més abstracte que els altres que tracto en el curs de 15 hores.


Gestió i administració de temps, Girona, 2019. Encara que no se’m vegi, estava en plena explicació sobre com programar-se la jornada. Un altre bon record en el camí de la formació impartida!


Gestió i administració del temps, Cerdanyola, 2019. Una pissarra ben gran i assistents, tot el que necessito per a poder desplegar tots els continguts de l’apartat respecte a l’agenda. Aquí, explicant les darreres idees abans d’explicar com aplicar-ho al món digital.


Organització i mètode de treball, Barcelona, 2019. Imatde captada durant els 20′ de descans, just acabàvem de tractar com anomenar els documents i carpetes digitals; al tornar, vam tocar la gestió del correu electrònic i la comunicació telefònica.


Gestió del temps, Palamós, 2019. A la darrera sessió vam parlar del lladres interns i la priorització; com sempre, vam tractar els conceptes urgència i importància, que sovint els assistents els costa de definir.
¡


Ordre a l’ordinador, Barcelona, 2019. Tot a punt per la primera sessió de l’any 2019. M’agrada arribar sempre màxim 15-20 minuts abans per a tenir-ho tot a punt quan arribin els assistents i poder començar a l’hora. Els assistents puntuals agraeixen anar a l’hora, amb els anys m´he tornat més puntual, però sense perdre el món de vista.


Gestió del temps, Barcelona, 2018. Amb aquesta sessió feia la darrera sessió de l’any. Cada any, en aquest moment reflexiono sobre la feina feta. En general, estic satisfet amb els cursos impartits, però sempre hi ha algun curs que no ha sortit com voldria; això m’estimula a millorar els punts que considero tenen marge de millora o bé a deixar de tractar aquest tema. Amb els anys, he deixat de tocar alguns temes -treball en equip, tècniques d’entrevista, motivació, lideratge, conducció de reunions, processos de treball… No arribo a tot.


Organització i mètode de treball, Tarragona, 2018. Acàbavem de parlar de com posar ordre a l’espai de treball: sovint hi ha objectes a la taula o als calaixos que no aporten res, però ens hi hem acostumat i allà es queden; cal fer un “reset” i posar-se l’espai en condicions per a poder treballar bé.


Millora organitzativa al lloc de treball, Sabadell, 2018. Sempre hi ha reflexions per escoltar, dubtes per aclarir, aportacions a tenir en compte…


Organització personal i gestió del temps, Cerdanyola, 2018. Acostumo a fer una sessió de seguiment al cap d’unes setmanes d’haver finalitzat el curs per saber com ha anat l’aplicació dels continguts. Ara tothom preparava tot allò que volia aplicar… Ens retrobarem al seguiment.


Millora organitzativa del lloc de treball, El Masnou, 2018. Seguiment de les millores aplicades al lloc de treball; amb el temps m’he sorprès de la quantitat de coses que els assistents diuen que apliquen i la valoració que fan.


Millora organitzativa, Sabadell, 2018. Moltes vegades, els assistents fan aportacions que vull recordar; ja he après que el millor que puc fer és anotar-les al moment, moltes vegades m’ajuden a poder fer els cursos més i més a mida, amb exemples del seu dia a dia o descrivint situacions amb les que es troben habitualment.


Organització personal i mètode de treball, Barcelona, 2018. Alguns dels assistents d’aquesta formació  en parlàven de que en el seu lloc de treball tot s’ha de fer, com a molt tard, pel mateix dia. I és que cada lloc de treball té la seva dinàmica; sempre miro d’ajustar-me a les necessitats individuals/col·lectices que apareixen, entenc que aquest és un dels aspectes de la formació a mida.


Curs Organització personal i gestió del temps per a professorat universitari, Barcelona, 2018. Aquí encetàvem el tema de posar ordre al arxius digitals; fins ara, encara no he trobat cap alumne que sàpiga dir-me quan li presento una estructura de carpetes si està ben feta o no. Si ningú ens ha ensenyat a fer estructures, com podem fer bones estructures pels arxius amb els que treballem? Aquest és un punt dèbil de tots els empleats amb els que fins ara he tingut l’oportunitat de treballar. I no és un tema especialment complex, amb poc temps la majoria de les persones ho entenen perfectament.


Millora organitzativa del lloc de treball, Sabadell, 2018. A la darrera sessió vam parlar de prioritzar, vaig explicar el concepte urgència i importància, amb uns quants exemples pràctics, crec que es va aconseguir diferenciar aquests dos conceptes, que normalment confonem. I vaig explicar el que fa temps que veig, i és que prioritzem diferent en funció si ho creiem que arribarem a tot o no. La matriu Eisenhower sempre ajuda a explicar aquest tema.