Cursos àmbit EMOCIONS / COMUNICACIÓ

Per posar ordre al món intern, tinc varis cursos i tallers adaptables per fer a mida:

  • Neurociència aplicada al món laboral
  • Gestió de les emocions
  • Gestió de l’estrès
  • El procés de dol
  • Desenvolupar l’empatia
  • Com donar les males notícies
  • Comunicació per a inspectors
  • Assertivitat
  • Parlar en públic

A continuació hi ha una graella amb els continguts de cada activitat.

Per veure-ho millor, pots descarregar-te aquest mateix document a Emocions/Comunicacio. Els continguts són orientatius. Com que treballo a mida, podem combinar el que faci falta.

Fotografies vinculades a les sessions que imparteixo:

El procés de dol, Barcelona, 2019. En aquest moment parlàvem de la importància que té en els nens estar ben atesos durant la infancia i els efectes que té quan les seves necessitats és desestimen. James Barrie, tal com explica Bowlby en la seva triologia, -autor de Peter Pan- n’és un bon exemple.

Gestió de l’estrès, Tarragona 2019. En els cursos sempre hi ha assistents que expliquen coses que la majoria de companys no coneixen. El camp de coneixement és infinit, hi ha tantes eines disponibles que si estem una mica atents, podem estar sempre aprenent més i més coses….

La importància del vincle mare-fill, Granollers, 2019. De totes les xerrades que faig, a la que hi ha més interferències és en aquesta: l’audiència acostuma a estar formada per mares amb els seus fills nascuts fa pocs mesos; com és normal, els nens ploren xisclen, riuen, fan sons … però estan amb el seu cuidador principal; just d’això va la xerrada: de la importància d’establir un vincle segur entre el petit i el seu cuidador principal. Si cuidem bé als més petits, contribuïm a que el món sigui un lloc millor en el que conviure.

Barcelona, 2019. Gestió de l’estrès. Vaig explicar el que anomeno “l’estel de l’estrès”: una seqüència d’estratègies que proposo conforme el nivell d’activació va augmentant. És el resultat de 20 anys fent formació sobre aquest tema.

Gestió de l’estrès i com donar males notícies, Barcelona, 2019. 4 hores d’estrès i 4 hores de comunicar males notícies: 8 hores de classe plenes de bones sensacions amb un grup excel·lent!

Gestió de les emocions davant del canvi, L’Hospitalet, 2019. Minuts finals, ja havia explicat la dinàmica dels fenòmens afectius, el cicle natural de les emocions, la funció de les amígdales, la resposta de lluita o fugida, els dos límits del sistema i la importància de posar paraules al que sentim. En aquest moment demanava als assistents quines idees es queden de tots els continguts tractats, m’agrada acabar així, penso que ajuda als assistents a posar ordre a tot el que s’ha tractat.

Educació emocional, Barcelona, 2019. Sessió de 4 hores a la que vaig intentar transmetre la dinàmica de les emocions, és a dir, ajudar a entendre que les emocions tenen un funció, que no hi ha emocions millors que altres, que emocions que sovint sentim etiquetades com a “positives” o “negatives”, no ho són; allò negatiu és el que et van fer o et va passar que va generar l’emoció. Bé, aquest és un tema que dóna per molt…

Gestió de l’estrès, Santa Coloma de Gramenet, 2019. Primer minut de la sessió, apuntant a la pissarra el que faríem al llarg de les 4 hores que teníem per davant. Tinc el costum d’explicar el què farem a l’inici de cada sessió, tinc la impressió que això ajuda als assistents. Té a veure amb la certesa/incertesa; en general, disminuir la incertesa augmenta la sensació de control i per tant redueix també el nivell d’estrès.

Gestió de l’estrès, Barcelona, 2019. Primera sessió de l’any 2019 sobre l’estrès: definició, resposta de lluita o fugida, estressors i les bases del benestar personal. A la propera sessió, les estratègies per eliminar-lo o reduir-lo.

Com donar les males notícies, Tarragona, 2018. Tot a punt per començar. M’agrada arribar abans i tenir temps per assegurar que els vídeos s’obren, el so està apunt, el punter… hi ha tasques coses per revisar… Aquesta vegada, tot va funcionar perfectament i vam poder gaudir d’una sessió que em deixar molt bones sensacions!

Empatia i assertivitat aplicat a la docència, Barcelona, 2018. 6 hores de contingut amb un grup motivadíssim. Un bona experiència per tots!

Gestió de l’estrès, Barcelona, 2018. 4 hores amb un grup motivat, participatiu… 4 hores intenses: bon ritme, assimilació de continguts, preguntes, moments de broma i distensió…. Al febrer seguim amb el tema de com donar les males notícies!

Com donar les males notícies i atendre situacions emocionalment difícils, Tarragona, 2018. Situava alguns fenòmens afectius a la gràfica, en aquests moments, explicava el mecanisme que provoca l’alleujament; es dona a vegades després d’un mal prodròmic o d’una malaltia que ha costat molt de diagnosticar.

Parlar en públic, Tortosa, 2018. En aquest moment mostrava un vídeo que ilustra algunes de les funcions molt poc habituals que fa un presentador (punter) que permet produir efectes força sorprenents per l’audiència.

El procés de dol, Tortosa, 2018. Arribant a l’equador de curs i començant a explicat la etapa més dolorosa; miro de tractar els continguts més delicats cap a la meitat del curs, així si apareixen emocions intenses disposem d’hores per deixar els temes més delicats suficientment tancats a l’acabar la formació.

Habilitats comunicatives, assertivitat. Tortosa, 2018. Primera sessió, havíem definit l’assertivitat, quedava explicar la recepta assertiva, que acostuma a ajudar força als assistents a l’hora de posicionar-se.

Com assolir una major nivell de benestar, L’Hospitalet, 2018. 4 hores inteses en les que vam seguir el que anomeno l’estel de l’estrès, 4 nivells d’intervenció que tenen per objectiu evitar, eliminar o reduir l’estrès de la nostra vida. La pissarra, plena d’idees, d’esquemes i de notes, que sovint són un molt bon complement de les explicacions.

Intel·ligència emocional, Lleida, 2018. Abans d’acabar les sessions, m’agrada preguntar als assistents què s’emporten, què pensen aplicar, amb què es queden de tot el que hem tractat. Som tots diferents, però conforme he anat veient milers i milers i milers d’assistents, me n’he adonat de que en algunes coses, no som tan diferents com ens pensem. Les respostes sovint s’assemblen més del que hagués dit inicialment.

Gestió de l’estrès, Tarragona, 2018. Una aula excel·lent. Pantalla doble, una d’elles, també pissarra electrònica molt ben calibrada. En aquest moment, ja estàvem acabant el curs. Una bona experiència!

Gestió estrès, Tarragona, 2018. Primera sessió, explicant la resposta d’estrès. Una pissarra gran, una eina molt bona per usar el canal visual i l’auditiu per captar l’atenció i contribuir a fixar els continguts.

Com donar les males notícies, Tarragona, 2018. Va ser una sessió d’una hora en la que participaven altres professionals del món sanitari; en aquest moment, tot just començava. Calia doncs, explicar que segons en quin nivell d’activació estigui el cervell del nostre interlocutor hem de tenir en compte unes pràctiques o unes altres. La combinació teoria-vídeos de testimonis reals va funcionar estupendament. Una molt bona experiència.

Millora habilitats de comunicació, Martorell, 2018. Va ser ser la primera sessió de vàries sessions de 5 hores; vam parlar d’emocions, sentiments, l’activació de les amígadeles, la resposta de lluita/fugida, què tensa, què calma a l’interlocutor… Saber com funcionem internament sempre ajuda a entendre millor les dinàmiques en les relacions.

Gestió de l’estrès. Barcelona, 2018. A la darrera sessió abordem estratègies de desactivació temporal i una solució dràstica per quan tot el que hem explicat fins ara no ens resol l’estrès que patim; amb aquesta idea acabem l’estel de l’estrès, aquest abordament seqüenciat que ja fa anys que uso per fer front a l’estrès.

Com donar les males notícies, Tarragona, 2017. A la segona sessió, vam parlar de com atendre les reaccions a les males notícies. Ara, tractàvem com atendre a les persones que manifesten por. El tema de com donar les males notícies el trobo molt interessant, sobretot quan la teoria la pots anar lligant amb la neurociència i quan les experiències dels assistents corroboren allò que s’explica. Em penso que els exemples, les escenificacions i els testimonis reals ajuden molt a consolidar els continguts.

Parlar en públic, Tortosa, 2017. Tots els que van voler sortir a fer una exposició, ho van fer. L’experiència m’ha ensenyat que cal respectar a aquells que tenen molta por de sortir. Ara valoro el fet que vinguin a un curs de parlar en públic; potser sortiran a la propera edició, no cal forçar-los, ara ja sé que és contraproduent.

Neurociència, Santa Coloma de Gramenet, 2017. Parlàvem de neurociència, era la tercera sessió de tres; el tema és apassionant i gairebé inabastable, gaudeixo molt compartint el què conec el tema, sobretot, quan els assistents tenen ganes de saber més i més i més… com va passar també aquesta vegada!